Ve farmaceutickém odvětví patří Medor mezi často využívané systémy. Ať už jde o CRM nebo reporting, oba nástroje využívají desítky firem z Česka a Slovenska. V posledních letech se podařilo proniknout i na trhy v Pobaltí nebo na jihu Evropy. Plány jsou však mnohem ambicióznější. „Tento rok dokončujeme rozsáhlý projekt Medor Reporting, kde jsme přešli na nejmodernější nástroje a na plnou automatizaci zpracování jakýchkoliv reportovaných dat,“ popisuje v rozhovoru plány z pozice Business Unit Manager Robert Tesař.
Nastavování a zefektivňování procesů u klientů je jedna věc. Aby to vše mohlo fungovat, je potřeba mít správné nastavení a funkční procesy u sebe doma. To je právě pozice, kterou v Medoru z části zaštiťuje Robert Tesař.
Obecně je pozice Business Unit Managera typická spíše pro farmaceutické společnosti, které jsou vašimi klienty. Jaká se kryje s tvojí rolí v Medoru?
Jde o velmi rozmanitou pozicí, která přináší každý den nové výzvy a začátky. Nejvíce času se věnuji řízení týmu u přiděleného segmentu společnosti. Spočívá to v nastavování metodiky práce, řešení finančních výsledků jednotlivých segmentů a obecně zodpovídám za doručení výsledků, které jsou vytyčeny. Nesmí chybět neustálý průzkum trhu a konkurence tak, abychom byli neustále aktuální, což je v softwarovém businessu klíčové.
Můžeš to přiblížit na konkrétní situaci, která se vztahuje na tvůj vztah k samotnému Medoru a klientům?
Moje kompetence spočívají především v zodpovědnosti za dva samostatné týmy lidí – Helpdesk & Reporting team a Development team. Zde zaštiťuji vše, co je s chodem oddělení spojené. Konkrétně zodpovídám za to, že všichni mají přidělené správné projekty a že je doručí v dohodnutém čase a kvalitě. U Helpdesku jde o nastavení metodiky práce naší zákaznické podpory, na které si ve firmě zakládáme. S týmem z developmentu pak rozhoduji ohledně vývoje programování a směru rozvoje systému. Obecně se tak dá říct, že jde o neustálé hledání nových cest a způsobů, jak věci vylepšit a zároveň zjednodušit.
S tím vším jsi měl zkušenosti nebo to byl postupný růst krok po kroku, kde sis jednotlivé pozice sám vyzkoušel?
Byl to postupný proces. Původně jsem do společnosti nastoupil jako pracovník Helpdesku, ale vzhledem mé zvědavosti, jsem postupně více zasahoval a řešil úkoly, které přesahovali pozici, což mne velmi posunulo v před. Takže jsem se posunul na Team leadera, následně Project Managera, analytika a pak už zbýval jen Business Unit Manager. Jsem rád za tenhle postupný vývoj, protože teď vím, co můžu od kolegů očekávat a na základě zkušeností i pomoci při řešení každodenních úkolů.
Kromě plánování a strategického nastavování se zapojuješ i do exekutivních věcí. Jak ti jde přepínat mezi rolemi?
Kdyby byl den delší, bylo by to jednodušší, ale mám kolem sebe zkušené kolegy, takže se vše dá zvládnout. Pomáhá tomu nastavení firmy, kdy víme, že je klient na prvním místě. Někdy je samozřejmě těžké být za jedno se všemi při řešení projektů, ale jelikož zastávám názor, že jsme v tom společně všichni, tak se vždy snažím vše vyřešit tak, aby nedošlo k nějaké křivdě či nespravedlnosti. Obecně mě na této práci baví nejvíce brainstormingy a celkové vymýšlení nových projektů, když můžu být u vzniku něčeho nového, co může firmu i naše klienty posune zase o nějaký kus dál.
A co je posledním nápadem, který se bude realizovat a posune Medor dál?
Cíle máme vysoké a je stále prostor kam se nadále posouvat a co nového klientům nabídnout. Prioritou zůstává rozšíření našich systémů po České republice, ale stále více se zaměřujeme i na expanzi do Evropy. Z technických věcí tento rok dokončíme rozsáhlý projekt Medor Reporting, kde jsme přešli na nejmodernější nástroje a na plnou automatizaci zpracování jakýchkoliv reportovaných dat, které pro naše klienty procesujeme.
Zmínil jsi jako jednu z priorit expanzi, která už v posledních letech úspěšně probíhá. Kam dál směřujete?
Jsme rádi, že se nám povedlo prorazit na evropském trhu, kde je opravdu vysoká konkurence. Aktuálně působíme na osmi zahraničních trzích, ale hranice našeho dosahu vidím jako neomezené. Je to prioritou z důvodu, že český a slovenský trh, který je stále úzce spojený, má své limity. My jsme přesvědčeni, že Medor je nemá. Dokážeme obstarat stále více klientů a věříme, že tento trend bude nadále pokračovat. Vždy se těšíme se na každý nový projekt a nového klienta, zároveň hlídáme, aby ti stávající dostávali od nás stále ten stejně kvalitní servis, díky kterému se rozhodli pro spolupráci.
Působíte na několik trzích. Uprostřed Evropy, na jihu i v Pobaltí. Čím jsou jednotlivé trhy rozdílné ohledně potřeb pro systém CRM?
Nejde tak o samotné země, kde jsou v daném oboru potřeby obvykle velmi podobné. Dosud se Medor specializoval primárně na farmaceutické společnosti, ale systém neustále vyvíjíme tak, aby byl snadno adaptativní i pro další segmenty, ve kterých vidíme potenciál. Je to například FMCG, kde jsme s malými úpravami schopni obsluhovat prakticky každou firmu, která se zaobírá prodejem či obchodem. A pak už pro nás není rozdíl, jestli půjde o malý e-shop, který neví, jak správně nakládat se svými prodejními daty, nebo korporátní společnost s miliardovými obraty.
Proč právě farmacie a FMCG? Velký prostor pro využití Medoru se nabízí třeba v bankovnictví.
Medor začínal jako systém pro farmaceutické společnosti, které jsou si z hlediska potřeb po CRM zázemí i z hlediska reportovaných dat velmi podobné. Po analýze FMCG sektoru jsme tak nabyli přesvědčení, že jsme schopni poskytnout plnohodnotný systém a podporu pro každodenní práci společnosti, jako tomu je u farmaceutického sektoru. Bankovnictví je samozřejmě taktéž trh, který by bylo možné obstarat, avšak aktuálně není v našem strategickém plánu věnovat tomuto segmentu pozornost.